به گزارش ایتنا، برخی منابع آگاه به بلومبرگ اعلام کردهاند که استراتژی این شرکت شامل جمعآوری سرمایه از طریق یک دور جدید تامین مالی و همچنین برگزاری مجزای پیشنهاد مناقصه است تا به کارکنان امکان دهد بخشی از سهام خود را به گروه محدودی از سرمایهگذاران بفروشند. لازم به ذکر است که اسپیسایکس معمولاً سالی دو بار پیشنهاد مناقصه برگزار میکند.
ارزشگذاری اسپیسایکس از زمان تأسیس بیش از بیست سال پیش، روندی پیوسته و رو به رشد داشته است. این شرکت در اکتبر ۲۰۲۱ موفق به عبور از مرز صد میلیارد دلار شد و تنها سه سال پس از آن، این رقم را دو برابر کرد. این مرحله جدید جذب سرمایه، جهشی قابل توجه نسبت به ارزشگذاری سهصد و پنجاه میلیارد دلاری تعیین شده در جریان پیشنهاد مناقصه در دسامبر ۲۰۲۴ محسوب میشود.
مذاکرات همچنان ادامه دارد و جزئیات نهایی از جمله قیمت قطعی ممکن است تغییر یابد.