کاربران آمریکایی اکنون میتوانند برای دریافت اطلاعات قیمت یا زمانبندی سرویسها، برای تماس مستقیم با کسبوکارها، از هوش مصنوعی گوگل کمک بگیرند. همچنین به بخش Discover اپلیکیشن گوگل، کارتهایی حاوی خلاصه خبرهای تولیدشده با هوش مصنوعی اضافه شده است.
قابلیت جدید تماس از طریق هوش مصنوعی گوگل که پیشتر بهصورت آزمایشی عرضه شده بود، حالا برای عموم کاربران در آمریکا در دسترس قرار گرفته است. با این ویژگی، کاربران میتوانند هنگام جستجوی خدماتی مانند آرایش حیوانات خانگی یا تعمیر خودرو، از گزینه «بررسی قیمت با کمک هوش مصنوعی» استفاده کنند. سپس گوگل اطلاعاتی مانند نوع حیوان، نژاد، نوع خدمات موردنیاز، زمان دلخواه و نحوه دریافت پاسخ را از کاربر سؤال میکند و تماس را از طرف او انجام میدهد.

این تماسها با استفاده از مدل Duplex و توسط هوش مصنوعی جمینای انجام میشود. گوگل اعلام کرده که این تماسها با معرفی هویت بهعنوان یک هوش مصنوعی از طرف کاربر صورت میگیرند و پس از دریافت اطلاعات موردنیاز، نتیجه از طریق پیامک یا ایمیل به کاربر ارسال میشود. این قابلیت برای برخی کسبوکارهای محلی فعال شده و صاحبان این کسبوکارها نیز میتوانند دریافت تماسهای AI را در تنظیمات پروفایل خود غیرفعال کنند.
خلاصه مقالات در Discover با هوش مصنوعی گوگل
همچنین گوگل بهطور رسمی خلاصههای هوش مصنوعی را به بخش Discover اپلیکیشن خود اضافه کرده است. این بخش که معمولاً اخبار و ویدیوهای شخصیسازیشده را به کاربر نمایش میدهد، اکنون شامل کارتهایی میشود که حاوی خلاصهای از چند مقاله هستند.

در این کارتها، لوگوی منبع در گوشه قرار دارد و کاربران با کلیک روی «مشاهده بیشتر» میتوانند تمام منابع مربوط به آن را بهطور خلاصه مشاهده کنند. هر کارت همچنین برچسبی دارد که مشخص میکند این خلاصه با هوش مصنوعی تولید شده و ممکن است حاوی اشتباه باشد.
گوگل اعلام کرده که این ویژگی فعلاً روی موضوعات ترند در حوزه سبک زندگی، ورزش و سرگرمی تمرکز دارد. بهگفته غول فناوری، هدف از این خلاصهها کمک به تصمیمگیری کاربران در انتخاب مطالب برای مطالعه است؛ اما ناشران هشدار دادهاند که چنین ویژگیهایی باعث کاهش شدید نرخ کلیک روی لینکهای آنها شده است.