به گزارش ایتنا و 9to5mac، در پست رسمی وبلاگ Chrome Enterprise اعلام شد که این قابلیت جدید به کاربران اجازه میدهد تا در عین حفظ امنیت دادههای سازمانی، تجربهای آسانتر در استفاده از حسابهای مختلف داشته باشند. سازمانها نیز میتوانند با استفاده از این ویژگی، سیاستهای امنیتی خود را اعمال کرده و از اطلاعات شرکتی حفاظت بیشتری به عمل آورند.
این تغییر بهویژه برای مدلهای BYOD (دستگاه شخصی کارمند) یا دستگاههای سازمانی کاربرد دارد، چرا که به شرکتها اجازه میدهد مدیریت دقیقتری روی دادههای مرورگر در موبایل داشته باشند.
برای شفافسازی این فرآیند، هنگام ورود به حساب کاری، یک صفحه راهنما به کاربر نمایش داده میشود که نحوه تفکیک دادهها و مدیریت آن را توضیح میدهد. همچنین با ورود به حساب کاری، پیامی روی صفحه ظاهر میشود که به کاربر اطلاع میدهد اکنون در محیطی تحت مدیریت سازمان قرار دارد.

در مجموع، این تغییرات با هدف تقویت امنیت دادههای سازمانی و سادهسازی تجربه کاربری در دستگاههای موبایل صورت گرفته است، بهویژه برای کسانی که از یک دستگاه برای استفاده شخصی و کاری بهصورت همزمان بهره میبرند.