امیرمسعود عابدین: راستش را بخواهید، انتظار این یکی را نداشتیم! در رویداد The Quail در طول هفته خودروی مونتری، لکسوس از کانسپتی برای خودروی اسپرت خود رونمایی کرد. این کانسپت، پیشنمایشی از خودرویی است که ما آن را LFR نامیدهایم و به نظر ترکیبی از LFA و LC۵۰۰ میرسد.
لکسوس هنوز هیچ جزئیاتی در مورد این خودرو منتشر نکرده است، اما انتظار داریم (و امیدواریم) که به زودی اطلاعات بیشتری به دست آوریم. آنچه میدانیم این است که این خودرو یک ماشین موتور جلو و دیفرانسیل عقب با یک موتور V۸ توئین توربو است و احتمالاً یک جعبه دنده ترنساکسل در عقب خواهد داشت (ترنس اکسل جعبه دندهای است که همزمان کار دیفرانسیل را هم انجام میدهد). یک نسخه تویوتا نیز از این خودرو تولید خواهد شد، البته نه برای بازار آمریکا. این تویوتا اساس خودروی مسابقهای GT۳ آینده خواهد بود.
جزئیات طراحی خیرهکننده
جزئیات جالبی در این کانسپت وجود دارد، مانند لولههای اگزوزی که زیر بال عقب قرار گرفتهاند و همچنین دریچههای عظیم در عقب که شبیه به دریچههای LFA هستند. دریچههای بزرگ پشت پنجرهها به نظر میرسند که برای خنکسازی ترمز و یا ترنساکسل استفاده میشوند. چهار فن کوچک نیز روی چراغ ترمز مرکزی بالایی قرار دارد.
بدیهی است که برخی از جزئیات در حد یک کانسپت هستند و ممکن است به مرحله تولید نرسند، اما انتظار میرود که نسخه جادهای شباهت زیادی به این مدل داشته باشد. لکسوس همچنین بسیاری از جزئیات را پنهان کرده است. هیچ تصویری از فضای داخلی این کانسپت اسپرت وجود ندارد و تمام لوگوها به جز لوگوی Bridgestone، از کناره تایرهای آن پاک شدهاند. اما از روی کاپوت مشخص است که موتور این خودرو پشت محور جلو قرار خواهد گرفت که به ایده وجود ترنساکسل در عقب اعتبار میبخشد.
رقابت و هدفگذاری
تویوتا و لکسوس در توسعه این خودرو، مرسدس بنز AMG GT R قدیمی را به عنوان معیار قرار دادهاند، زیرا این خودرو یکی از بهترین خودروهای اسپرت و مسابقهای موتور جلو در گذشته بوده است. همچنین از چیدمان موتور V۸ در جلو و ترنساکسل در عقب استفاده کرده است.
اولین بار این خودرو به عنوان کانسپت تویوتا GR GT۳ در سال ۲۰۲۲ دیده شد و این اولین نگاه ما به نسخه لکسوس آن است.
منبع: motor۱
۵۸۳۲۲
کد خبر 2102779