فرارو- لکسوس با رونمایی از کانسپت جدید خود در جریان رویداد The Quail، طرفداران دنیای خودرو را غافلگیر کرد. طراحی این خودرو از دو خودروی افسانهای LFA و LC500 الهام گرفته شده است و چشماندازی از آینده خودروهای اسپرت لکسوس ارائه میدهد.
به گزارش فرارو به نقل از motor1، لکسوس هنوز همه جزئیات این کانسپت را فاش نکرده است، اما انتظار میرود به زودی اطلاعات بیشتری درباره این خودرو منتشر شود.
طبق اطلاعات فعلی، این خودرو در دسته خودروهای موتور جلو و محور عقب قرار می گیرد و به پیشرانه V8 توربوشارژ دوقلو و احتمالا گیربکس ترانکسل عقب مجهز خواهد شد. یک نسخه از این خودرو تحت برند تویوتا نیز عرضه خواهد شد؛ این خودرو پایه ای برای نسخه مسابقهای GT3 تویوتا خواهد بود و در بازار امریکا ارائه نخواهد شد.
کانسپت اسپرت لکسوس از جزئیات جالبی برخورد است؛ از جمله لولههای اگزوز زیر بال عقب و هواکشهای بزرگ عقب که یادآور LFA هستند. هواکشهای پشت پنجرهها احتمالا برای خنککنندگی ترمز یا ترانکسل طراحی شدهاند و به نظر میرسد چهار فن کوچک روی چراغ ترمز مرکزی نصب شده باشد.
هرچند برخی جزئیات کانسپت ممکن است در نسخه تولیدی حذف شوند، اما انتظار میرود نسخه خیابانی تا حد زیادی مشابه این کانسپت باشد. لکسوس بخشهایی از خودرو را پوشانده است؛ این کانسپت فاقد کابین است و به جز لوگوی Bridgestone، نوشتههای روی لاستیکها حذف شدهاند. با این حال، طراحی کاپوت نشان میدهد که موتور به عقب محور جلو منتقل شده و این موضوع احتمال استفاده از ترانکسل عقب را تقویت میکند.
تویوتا و لکسوس در توسعه این خودرو از AMG GT R قدیمی الگوبرداری کردهاند. این خودرو یکی از بهترین خودروهای اسپرت موتور جلو و مسابقهای در سالهای اخیر محسوب میشود و از همان طراحی موتور جلو با ترنس اکسل عقب بهره میبرد.
لکسوس در بیانیهای اعلام کرد:
«این خودروی اسپرت با طراحی مدرن و در عین حال اصیل، مسیر آینده طراحی لکسوس را به نمایش میگذارد. فرم کمارتفاع و پهن خودرو ترکیبی از عناصر دینامیک و هیجانانگیز را در خود جای داده و تصویری واضح از خودروی اسپرت نسل بعدی ارائه می دهد.»