براساس اعلام گوگل، مرورگر کروم بهزودی تجربهای آرامتر و بیمزاحمتتر برای کاربران فراهم میکند. این مرورگر محبوب، که سهم بالایی از بازار مرورگرها را در اختیار دارد، قرار است قابلیت جدیدی را ارائه دهد که بهصورت خودکار اعلانهای وبسایتهایی را که اخیراً با آنها تعامل نداشتهاید، غیرفعال میکند. هدف این ویژگی کاهش پیامهای مزاحم و آزاردهنده است که کاربران غالباً با آنها تعامل کمی دارند.
// Wait for the DOM content to be fully loaded
document.addEventListener(“DOMContentLoaded”, function() {
var targetElement = document.getElementById(“digiad-9f021ca8ceb210361b673c009a749407”);
var observer = new MutationObserver(function(mutationsList) {
// Check each mutation in the list
for(var mutation of mutationsList) {
if (mutation.type === ‘childList’) {
if (mutation.addedNodes.length > 0) {
targetElement.style.minHeight = “152px”;
}
}
}
});
var config = { childList: true };
observer.observe(targetElement, config);
});
قابلیت وبگردی آرام و بدون اعلان در کروم
این قابلیت جدید در هر دو نسخه اندروید و دسکتاپ کروم فعال خواهد شد و ادامهای بر کارکردهای ابزار Safety Check است که پیشتر لغو دسترسی دوربین و موقعیت مکانی را هم برای سایتهایی که دیگر از آنها بازدید نمیکنید، فراهم کرده بود.

گوگل میگوید طراحی اولیه اعلانهای مرورگر ممکن است ایده مناسبی نبوده باشد و دادههای داخلی شرکت نشان میدهد که اکثر کاربران تعامل اندکی با این اعلانها دارند و حجم بالای آنها موجب حواسپرتی و مزاحمت میشود. بااینحال، گوگل اعلام کرده است که اعلانهای مرتبط با اپلیکیشنهای تحت وب تحت تأثیر این تغییر قرار نمیگیرند و تنها سایتهایی که حجم زیادی اعلان ارسال میکنند و تعامل پایینی دارند، محدود میشوند.
کاربران هنگام حذف مجوز اعلانها از این اتفاق مطلع خواهند شد و میتوانند در صورت تمایل آنها را دوباره فعال کنند. همچنین، کسانی که مایل نیستند این تغییر خودکار انجام شود، میتوانند ویژگی Auto-revocation را بهطور کامل غیرفعال کنند. آزمایشهای پیش از انتشار رسمی نشان داده است که این تغییرات تأثیر قابلتوجهی بر میزان کلی کلیک روی اعلانها ندارد و درعینحال، سایتهایی که اعلان کمتری ارسال میکنند، تعامل بیشتری مشاهده کردهاند.
این تغییر باعث میشود کاربران وبگردی راحتتر و بدون مزاحمتتری داشته باشند و سایتهایی که تعداد زیادی اعلان ارسال میکنند مجبور میشوند در نحوه ارسال اعلانهای خود تجدیدنظر کنند تا حمایت کاربران را از دست ندهند.