قابلیت تنظیم الگوریتم به Reels اینستاگرام می آید

اینستاگرام آزمایشی جدید را آغاز کرده است که به گروهی از کاربران منتخب امکان می‌دهد محتوایی را که در بخش‌های Reels و Explore مشاهده می‌کنند، به‌صورت دقیق‌تر و بر اساس علایق شخصی خود تنظیم کنند.

به گزارش تک ناک؛ این تغییر، بخشی از رویکرد تازه متا برای افزایش کنترل کاربران بر تجربه کاربری در شبکه‌های اجتماعی‌اش محسوب می‌شود.

آدام موسری، مدیر اینستاگرام، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Threads این خبر را اعلام کرد. او توضیح داد: «امروز آزمایشی را آغاز می‌کنیم که به کاربران اجازه می‌دهد با افزودن یا حذف موضوعات بر اساس علاقه‌مندی‌هایشان، الگوریتم اینستاگرام را تنظیم کنند. این قابلیت ابتدا در بخش Reels فعال می‌شود و سپس به قسمت Explore نیز گسترش خواهد یافت.»

به گفته موسری، هدف از اجرای این آزمایش، ایجاد «راهی معنادار برای شکل دادن به محتوایی است که کاربر در فید خود مشاهده می‌کند». این رویکرد در ادامه مسیر اینستاگرام برای شفاف‌تر کردن عملکرد الگوریتم‌های خود و پاسخ‌گویی به انتقادات پیرامون محتوای توصیه‌شده و تأثیر آن بر رفتار کاربران شکل گرفته است.

در نسخه‌ی آزمایشی این قابلیت، کاربران می‌توانند فهرستی از موضوعات پیشنهادی را مشاهده کرده و با انتخاب یا حذف آن‌ها، مشخص کنند که چه نوع محتوایی بیشتر یا کمتر در فیدشان نمایش داده شود. این تنظیمات در بخش Reels قابل‌اعمال است و در آینده نزدیک، برای Explore نیز فعال خواهد شد.

موسری همچنین فاش کرد که ایده‌ای مشابه برای تردز نیز در دست بررسی است. او گفت که کاربران در هفته‌های اخیر پست‌هایی طنزآمیز با خطاب قراردادن «الگوریتم» منتشر می‌کردند و از آن می‌خواستند که آن‌ها را با افرادی با علایق مشابه مرتبط کند. همین تعامل‌ها سبب شد تیم توسعه Threads به فکر اضافه کردن قابلیتی مشابه برای تنظیم الگوریتم در این پلتفرم نیز بیفتد.

همین تعامل‌ها سبب شد تیم توسعه Threads به فکر اضافه کردن قابلیتی مشابه برای تنظیم الگوریتم در این پلتفرم نیز بیفتد.

با این حال، موسری هنوز جزئیاتی درباره زمان دقیق عرضه عمومی این قابلیت یا اینکه چه کاربرانی در مرحله نخست به آن دسترسی خواهند داشت ارائه نکرده است. او تنها اشاره کرد که اینستاگرام در تلاش است کنترل بیشتری در اختیار کاربران بگذارد تا بتوانند تجربه‌ای شخصی‌تر و مطلوب‌تر از محتوای نمایش داده‌شده داشته باشند.

این اقدام تازه در راستای تلاش‌های اخیر متا برای ارتقای شفافیت الگوریتم‌ها و افزایش اعتماد کاربران به پلتفرم‌هایش ارزیابی می‌شود. در ماه‌های گذشته، اینستاگرام همچنین ابزارهایی برای محدود کردن محتوای حساس، گسترش کنترل والدین و امکان علامت‌گذاری پست‌های پیشنهادی به‌عنوان «غیرجالب» معرفی کرده بود.

کانال تلگرام تک جدید را دنبال کنید

همچنین چک کنید

سامسونگ بالاخره نسخه‌ PC مرورگر خود را عرضه می‌ کند

شرکت سامسونگ برای نخستین‌بار مرورگر محبوب خود، یعنی Samsung Internet را برای رایانه‌های شخصی عرضه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *