مشکل رجیستری گوشی‌های مسافری پس از تغییر قانون

به گزارش تجارت نیوز، پیش از این تاریخ، مسافران می‌توانستند با ارائه پاسپورت و کد ملی، حقوق ورودی گوشی را از هر حسابی پرداخت کنند، اما با اجرای قانون جدید، بسیاری از مسافرانی که از این تغییر بی‌اطلاع بودند، همچنان از طریق حساب دوستان، آشنایان یا واسطه‌ها پول را واریز کردند.

به گفته شهروندان متضرر، حدود ۵ تا ۱۰ هزار نفر (که حداقل ۵ هزار نفر آن تأیید شده) پس از ۱۱ شهریور ۱۴۰۴ گوشی خود را وارد کشور کرده و حقوق گمرکی را با شماره حساب شخص دیگر پرداخت کرده‌اند. اکنون سامانه همتا و سایت گمرک:

– کد فعال‌سازی (کد رجیستری) صادر نمی‌کند

– مبلغ پرداختی را عودت نمی‌دهد

پیگیری‌های متعدد حضوری از ساختمان مرکزی گمرک ایران (بالای میدان ولی‌عصر)، دفتر امور مالی و دفاتر اسناد نشان می‌دهد که مسئولان هیچ پاسخ رسمی و مشخصی ارائه نمی‌دهند و صرفاً اعلام می‌کنند «منتظر ابلاغیه جدید هستیم».

تا لحظه تنظیم این گزارش، هیچ ابلاغیه یا دستورالعملی از سوی گمرک ایران یا سایر مقامات مسئول منتشر نشده و تماس‌ها و مراجعات مردمی نیز بی‌نتیجه مانده است.

مبالغ پرداخت‌شده توسط این افراد در مجموع به چندین میلیارد تومان می‌رسد، اما به نظر می‌رسد این موضوع هنوز در اولویت پیگیری مسئولان گمرک قرار نگرفته است.

منبع: انتخاب

کانال تلگرام تک جدید را دنبال کنید

همچنین چک کنید

اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین اصلاحات GDPR را اعلام کرد

کمیسیون اتحادیه اروپا مجموعه‌ای از اصلاحات تازه را برای بازنگری در بخش‌هایی از مقررات سخت‌گیرانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *