افت ۹ درصدی فروش آیفون در چین

براساس داده‌های مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC، حجم عرضه‌ی آیفون در چین طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۵ نسبت‌به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته و اپل تنها برند مطرحی بوده که در فصل اخیر افت فروش تجربه کرده است.

 میزان عرضه‌ی آیفون در فصل قبل به ۹٫۸ میلیون دستگاه رسیده که سهم بازار اپل را به ۱۳٫۷ درصد رساند؛ درحالی‌که این آمار در فصل گذشته ۱۷٫۴ درصد بود. اپل حالا برای هفتمین فصل متوالی کاهش فروش را تجربه می‌کند.

برندهای چینی عملکرد متفاوتی داشتند. شیائومی، پیشتاز بازار چین، موفق شد عرضه‌ی محصولاتش را ۴۰ درصد افزایش دهد و به ۱۳٫۳ میلیون دستگاه برساند. در مجموع، عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در بازار چین نسبت‌به سال گذشته ۳٫۳ درصد رشد داشته است.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC می‌گوید ساختار قیمت‌گذاری اپل مانع از بهره‌برداری این شرکت از یارانه‌های دولتی جدیدی شده که در ابتدای سال با هدف تحریک بازار چین به اجرا درآمدند و عامل رشد کلی بازار در سه‌ماهه‌ی اول بودند.

خریداران چینی کالاهای الکترونیکی تا سقف ۶۰۰۰ یوان (معادل ۸۲۰ دلار) مشمول بازپرداخت ۱۵ درصدی می‌شوند. این درحالی است که قیمت آیفون ۱۶ در کانفیگ پایه ۵۹۹۹ یوان است و عملاً از این طرح بی‌نصیب می‌ماند.

کانال تلگرام تک جدید را دنبال کنید

همچنین چک کنید

نتایج تست باتری Samsung Galaxy S25 Edge منتشر شد: عملکردی فراتر از انتظار

نتایج تست باتری گلکسی S25 Edge فراتر از انتظار است

گوشی گلکسی S25 Edge با طراحی فوق باریک خود، یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های سال 2025 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *