ویژگی جدید Blend اینستاگرام معرفی شد

متا، شرکت مالک اینستاگرام، ازطریق یک پست در Threads، ویژگی جدیدی به نام Blend را معرفی کرده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد یک فید شخصی‌سازی‌شده از Reels را در داخل چت‌های مستقیم (DM) ایجاد کنند و آن را با دوستان یا اعضای گروه به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام Blend

طبق اعلام متا:

«Blend به شما و دوستان شما امکان می‌دهد یک فید منحصربه‌فرد از Instagram Reels بر اساس محتواهای پیشنهادی برای هر شرکت‌کننده ایجاد کنید.»

این ویژگی Reels را بر اساس فعالیت‌های کاربران در اینستاگرام تنظیم می‌کند و تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای هر گروه ایجاد می‌کند.

Blend چگونه کار می‌کند؟

Blend در داخل چت‌های مستقیم یا همان دایرکت (DM) اینستاگرام کار می‌کند و از هر دو نوع چت، یک‌به‌یک و گروهی، پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با ارسال دعوت‌نامه به اعضای چت، یک Blend شروع کنند. پس از اینکه حداقل یک نفر دعوت را بپذیرد، فید Blend در چت فعال می‌شود. این فید هر روز با Reels جدید به‌روزرسانی می‌شود و زمانی که یک ریلز در چت به اشتراک گذاشته شود نیز، به‌روز می‌شود.

هر ریلز با نام شخصی که برای او پیشنهاد شده است برچسب‌گذاری می‌شود و تنها برای شرکت‌کنندگان Blend قابل مشاهده است. هر چت می‌تواند Blend منحصربه‌فرد خود را با اعضای مختلف داشته باشد و وقتی فید به‌روزرسانی می‌شود، یک اعلان به چت ارسال می‌شود.

مراحل استفاده از Blend

متا مراحل زیر را برای شروع یک Blend ارائه کرده است:

  1. یک چت DM باز کنید و روی آیکون Blend در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
  2. دعوت‌نامه را به دوست یا گروه خود ارسال کنید.
  3. پس از پذیرش دعوت، روی آیکون Blend در چت کلیک کنید تا فید را مشاهده کنید.
  4. Reels شخصی‌سازی‌شده برای شما و دوستان خود را کشف کنید.

تعامل با Reels در Blend

کاربران می‌توانند با Reels موجود در Blend از طریق ارسال پیام یا واکنش‌های سریع در چت تعامل کنند. ریلز مورد بحث درکنار پیام نمایش داده می‌شود. همچنین، تعاملات عمومی مانند لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری از طریق آیکون‌های استاندارد در سمت راست ریلز قابل دسترسی هستند.

شخصی‌سازی پیشنهادات محتوا

برای تنظیم پیشنهادات Reels، کاربران می‌توانند روی سه نقطه در گوشه پایین سمت راست یک ریلز کلیک کنند و گزینه‌های “Interested” یا “Not Interested” را انتخاب کنند تا پیشنهادهای آینده تحت تأثیر قرار گیرند.

فید زمانی که کسی به Blend بپیوندد یا از آن خارج شود، به‌روزرسانی می‌شود و Reels پیشنهادی برای آن شخص اضافه یا حذف می‌شوند. تنظیمات محتوای حساس اینستاگرام نیز اعمال می‌شوند و سخت‌ترین فیلتر بین شرکت‌کنندگان، محتوای نمایش داده‌شده را تعیین می‌کند.

تأثیر علایق دوستان

متا اشاره کرد که Blend ممکن است کاربران را با محتوایی خارج از پیشنهادهای معمول آشنا کند که توسط علایق دوستان آن‌ها تعیین می‌شود. بااین‌حال، این موضوع ممکن است تفاوت‌های سلیقه‌ای بین دوستان را نیز برجسته کند که می‌تواند تجربه کاربری را تحت تأثیر قرار دهد.

در دسترس بودن

متا اعلام کرده است که ویژگی Blend درحال انتشار در تعدادی از کشورها است، اما جزئیات دقیق مناطق مشخص نشده است.

سخن پایانی

Blend یک ویژگی جذاب و نوآورانه است که به کاربران اجازه می‌دهد تجربه مشاهده Reels را با دوستان یا اعضای گروه خود شخصی‌سازی کنند. این ویژگی نه‌تنها تعاملات اجتماعی را تقویت می‌کند، بلکه فرصتی برای کشف محتوای جدید بر اساس علایق مشترک فراهم می‌کند.

کانال تلگرام تک جدید را دنبال کنید

همچنین چک کنید

تولید آیفون 16e در برزیل آغاز شد

در میانه‌ی جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین، شرکت‌هایی مانند اپل در تلاش‌اند تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *